کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مسعود روحی هستم و در زمینه درمان بیماریهای گوارشی و نشیمنگاهی فعالیت می کنم. برای اطلاع رسانی بیشتر در باره این بیمارها و فراهم کردن دسترسی بهتر بیماران به پزشکان متخصص و زبده، سایت کلینیک سامان ایجاد شده است. شما می توانید با مراجعه به سایت و شماره گیری تلفن های سایت با پزشکان متحصص این بیماریها در تماس باشید و مشکلات خودتان را با آنها در میان بگذارید.
مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان آماده است تا بیماری شما را در کمترین زمان و به صورت ریشه ای درمان نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک سامان تماس بگیرید.

  • ۰
  • ۰

روش های درمان خانگی کیست مویی، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کیست مویی ها متداول تر از آنچه شما فکر می کنید هستند. برخی از درمان های خانگی کیست مویی احتمال دارد چند هفته طول بکشد تا نتیجه اثربخشی را بروز دهند. از خارش و دستکاری کردن کیست مویی جدا پرهیز کنید.

برای درمان خانگی کیست مویی اولین مورد استفاده از رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی که در آن استفاده از میوه ها و سبزیجات و مواد مغذی در اولویت است. همچنین باید از مواد غذایی زیان ده اجتناب کنید. در زیر به برخی از روش های درمان خانگی کیست مویی اشاره می کنیم.

روش های درمان خانگی کیست مویی، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کیست مویی ها متداول تر از آنچه شما فکر می کنید هستند. برخی از درمان های خانگی کیست مویی احتمال دارد چند هفته طول بکشد تا نتیجه اثربخشی را بروز دهند. از خارش و دستکاری کردن کیست مویی جدا پرهیز کنید.

برای درمان خانگی کیست مویی اولین مورد استفاده از رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی که در آن استفاده از میوه ها و سبزیجات و مواد مغذی در اولویت است. همچنین باید از مواد غذایی زیان ده اجتناب کنید. در زیر به برخی از روش های خانگی و درمان گیاهی کیست مویی اشاره می کنیم.

زردچوبه به خاطر داشتن ماده کورومین دارای خاصیت های ضدالتهابی است.

سیر نیز یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی است که برای درمان کیست مویی موثر است. سیر دارای خاصیت های ضدقارچی و آنتی بیوتیکی است و خطر عفونی شدن را کم می کند.

سرکه سیب می تواند به کم کردن درد و التهاب کیست مویی کمک کند. یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید. این ترکیب را دو بار در روز میل کنید.

عسل طبیعی دارای خاصیت های ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی است و می تواند با عفونت ها مبارزه کند. کلا میزان مجاز استفاده از عسل در روز یک قاشق چایخوری است.

تخم شنبلیله نیز به کنترل التهاب در بدن کمک می کند.

به منظور پیشگیری از ظاهر شدن و یا رشد کیست مویی مراقبت های زیر را نیز باید در اولویت خودتان قرار بدهید.

ورزش به بهبود گردش خون کمک می کند. در صورتی که جریان خون شما در ناحیه کیست مویی کم شود، عفونت و التهاب می تواند شدیدتر شود. پس به طور مرتب ورزش کنید تا نشانه های کیست مویی ظاهر نشوند و یا شدیدتر نشود. تحرک بیشتر می تواند کمک زیادی به مبتلا نشدن شما به کیست مویی کند. هر چند وقت یک بار از محلی نشسته اید برخیزید و راه بروید.

عادت های غذایی سالم می تواند سبب پیشگیری از تشدید نشانه های کیست مویی شود. در صورتی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد، کیست مویی سریع تر رشد می کند، پس بهتر است سیستم ایمنی بدن خود را در بهترین حالت ممکن نگهدارید. در این جهت لازم است که از مواد غذایی سالم استفاده کنید. مقدار زیادی از سبزیجات، میوه ها و پروتئین سالم شما را در این راه کمک می کنند.

از تحریک کننده های پوستی استفاده نکنید. کیست مویی می تواند به وسیله تحریک کننده هایی مثل کرم ها و پودر ها تشدید شود. پس برای تمیز کردن ناحیه آلوده شده، از یک صابون ملایم و آب استفاده کنید. توسط یک حوله تمیز به آهستگی و با دقت محل کیست مویی را خشک کنید.

تمیز کردن منظم ناحیه آلوده شده بسیار مهم است. برای این منظور، دو تا سه بار در روز ناحیه آلوده شده را با آب شستشو دهید. همچنانکه بیان شد، از کرم یا ژل برای تمیز کردن ناحیه استفاده نکنید، چون احتمال دارد سبب التهاب بیشتر شود. در صورتی که خواستید، می توانید از گلیسیرین به منزله پاک کننده در این ناحیه از پوست استفاده کنید. در واقع گلیسیرین، کمک می کند تا ناحیه دنبالچه را تا جایی که احتمالش است تمیز نگهدارید.

 منبع: کلینیک سامان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی