کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مسعود روحی هستم و در زمینه درمان بیماریهای گوارشی و نشیمنگاهی فعالیت می کنم. برای اطلاع رسانی بیشتر در باره این بیمارها و فراهم کردن دسترسی بهتر بیماران به پزشکان متخصص و زبده، سایت کلینیک سامان ایجاد شده است. شما می توانید با مراجعه به سایت و شماره گیری تلفن های سایت با پزشکان متحصص این بیماریها در تماس باشید و مشکلات خودتان را با آنها در میان بگذارید.
مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان آماده است تا بیماری شما را در کمترین زمان و به صورت ریشه ای درمان نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک سامان تماس بگیرید.

  • ۰
  • ۰

الان روش های زیادی برای برطرف کردن انواع مختلف بواسیر وجود دارد. اگر شما به بواسیر مبتلا شده اید نباید نگران درمان و برطرف کردن آن باشید. اولین مرحله برای کنترل و آرام کردن آن تغییر سبک زندگی خود و استفاده از روش های خانگی است.

بواسیر را درک کنید. یک بواسیر رگ خونی متورم و ملتهب در ناحیه مقعد یا رکتوم است. بواسیر باعث افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد می‌ شود. یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند. زنان در مراحل پایانی بارداری نیز دچار بواسیر می شوند و افرادی که اضافه‌ وزن دارند هم مبتلا می شوند. رابطه مقعدی گاهی اوقات باعث بواسیر می‌ شود و می‌ تواند در داخل یا خارج رخ دهد.

درمان یبوست تنها راه خلاص شدن از بواسیر در مراحل ابتدایی بیماری است. در ابتدا همه مسیرهای گوارشی برای چندین روز باید استراحت کنند تا روده پاک شود. برای این کار بیمار باید خوردن میوه را حداقل تا شش روز ادامه دهد بعد از آن ممکن است از غذاهای طبیعی برای راحت مدفوع کردن استفاده کند.

پس اولین گام برای پیشگیری از بواسیر دوری کردن از یبوست است. اگر نتوانید به حمام بروید و از طرفی نیز مبتلا به بواسیر باشید مطمئن باشید که شدت بواسیر شما رفته رفته بیشتر خواهد شد و در این مرحله دیگر روش های طبیعی جوابگوی درمان شما نخواهند بود. رژیم غذایی شما باید شامل مقدار زیادی غلات، آجیل، کشمش و سبزیجات سبز مانند اسفناج باشد. این راه از یبوست جلوگیری می‌ کند. در نتیجه وقتی از دستشویی استفاده می‌ کنید احساس درد نمی‌ کنید. وقتی که بواسیر خونریزی می‌ کند بدترین چیزی که می‌ توانید تحمل کنید یبوست است. این به خاطر که نیرویی که باید در دستشوئی استفاده کنید به هیچ چیز کمکی نمی‌ کند. به یاد داشته باشید که فشار بر کانال رکتال شما می‌ تواند باعث آسیب زدن بیشتر به بواسیر شود.

اگر بواسیر شما به مرحله بواسیر خارجی یا بواسیر ترومبوز رسیده باشد باید از روش های دیگری برای برطرف کردن آن استفاده کنید. درمان بواسیر با لیزر و انجام عمل جراحی از جمله روش های پزشکی است که به صورت کامل بواسیر مزمن شما را برطرف و حذف خواهند کرد.

بواسیر خارجی می‌ تواند بسته به شدت بیماری چند روش درمانی داشته باشد. پزشک شما ممکن است بپرسد که آیا شما نسبت به انواع خاصی از داروها یا درمان‌ ها حساسیت دارید یا خیر. آیا درمان خاصی را برای درمان خود در اولویت می دانید؟

بواسیرها معمولا با کمک مطالعه پیشینه پزشکی و معاینه فیزیکی بیمار تشخیص داده شوند. بواسیر خارجی معمولا آشکار و به راحتی در بیرون آنال مشاهده می شود. به خصوص اگر لخته خون تشکیل شده‌ باشد. ممکن است متخصص بالینی شما یک تست دیجیتال برای بررسی خون در مدفوع انجام دهد.

امروزه از روش‌های لیزری برای درمان مراحل مختلف بواسیر استفاده می کنند که ۸۵ درصد بیماران بواسیر در کمتر از پنج دقیقه درمان می شوند و به سر زندگی خود برمی گردند. درمان بواسیر با لیزر شامل هیچ گونه برش یا برداشتن بافت نیست، بلکه فقط با استفاده از سطح لیزر یا سوزاندن همراه است. درمان بواسیر با لیزر بهترین پیشرفتی است که در درمان بواسیر در دهه گذشته رخ داده است. آسان، بدون درد، سریع و بسیار موثر با نتایج دایمی است، همه بیماران می‌ توانند در همان روز درمان بواسیر به کار و فعالیت‌ های روزمره عادی خود بازگردند.

http://saman-clinic.ir/colorectal/hemorrhoid/fix-hemorrhoid


  • ۹۷/۰۷/۱۹
  • Saman Amiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی