کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مسعود روحی هستم و در زمینه درمان بیماریهای گوارشی و نشیمنگاهی فعالیت می کنم. برای اطلاع رسانی بیشتر در باره این بیمارها و فراهم کردن دسترسی بهتر بیماران به پزشکان متخصص و زبده، سایت کلینیک سامان ایجاد شده است. شما می توانید با مراجعه به سایت و شماره گیری تلفن های سایت با پزشکان متحصص این بیماریها در تماس باشید و مشکلات خودتان را با آنها در میان بگذارید.
مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان آماده است تا بیماری شما را در کمترین زمان و به صورت ریشه ای درمان نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک سامان تماس بگیرید.

  • ۰
  • ۰

بواسیر (هموروئید)، بیماری دردناکی است که باعث التهاب و بزرگ شدن رگ های اطراف مقعد می شود.

از برگ ها، پوست درخت و ساقه های این گیاه برای تهیه دارو استفاده می شود. آب تقطیر شده این گیاه برای درمان بواسیر مفید است. برای استفاده، پنبه را به آب این گیاه آغشته کنید و به قسمت موثر بمالید.

عکس درمان قطعی بواسیر

سرکه سیب: این سرکه علاوه بر خاصیت انقباض، خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد و استفاده از آن، به طور موقت درد و خارش مربوط به بواسیر را رفع می کند. روزی ۲ یا ۳ بار با پنبه آغشته به سرکه قسمت موثر را مرطوب کنید.

ژل آلوئه ورا: این گیاه ژل طبیعی است و استفاده از آن به تسکین درد کمک می کند.

شاه بلوط هندی: این میوه به طور موثر گردش خون بدن را بهبود می بخشد و ورم را کاهش می دهد. بواسیر نوعی واریس در قسمت مقعد به حساب می آید و با مصرف خوراکی این میوه، ورم کاهش پیدا می کند و علایم آن نیز کاهش می یابد.

سرگوم: این بوته همیشه سبز است که التهاب را درمان می کند. این گیاه علاوه بر کاهش ورم، دیواره رگ ها را تقویت می کند و در نتیجه درد را تسکین می دهد.

عصاره دانه انگور: عصاره دانه انگور برای بهبود بخشیدن به گردش خون و درمان واریس موثر است. تمامی قسمت های انگور به ویژه عصاره دانه انگور برای درمان بواسیر مفید است.

درمان یبوست تنها راه خلاص شدن از بواسیر در مراحل ابتدایی بیماری است. در ابتدا همه مسیرهای گوارشی برای چندین روز باید استراحت کنند تا روده پاک شود.

برای این کار بیمار باید خوردن میوه را حداقل تا شش روز ادامه دهد بعد از آن ممکن است از غذاهای طبیعی برای راحت مدفوع کردن استفاده کند.

مطالب مرتبط:

آیا مسکن گیاهی برای درمان بواسیر وجود دارد؟

خواص سیر ترشی برای فشار خون بالا

تغذیه مناسب برای پیشگیری از بواسیر (هموروئید)

درمان خانگی بواسیر

انجیر خشک: چند انجیر خشک را با آب گرم شستشو دهید و شب آن را خیس کنید. صبح انجیر و آبی که انجیر در آن خیس خورده را میل کنید.

خوردن انجیر زمان عصر هم سودمند است. خوردن انجیر هنگامی تاثیرگذار است که چندین هفته خوردن آن را ادامه دهید. دانه های ریز انجیر سبب تحریک روده و حرکت مدفوع می شود.

بواسیر سبب کم شدن فشار در ناحیه مقعد و کم شدن میزان بواسیر می شود. برای رهایی از این بیماری باید بتوانید جلوی یبوست خود را بگیرید.

تربچه: مخلوط صد میلی گرم از تربچه رنده شده و یک قاشق عسل و یا نوشیدن آب این سبزی دو بار درروز در حدود ۶۰ الی ۹۰ میلی گرم در درمان بیماری مفید است.

این روش درمانی می تواند به شکل داروی خارجی هم استعمال شود. تربچه سفید را با شیر ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآید استفاده آن در محل درد سبب کم شدن ورم و درد می شود.

شلغم: آب برگ آن باید گرفته شود و ۱۵۰ میلی گرم باید به بیمار داده شود و هنگامی که آب آن را مصرف می کنید، خوردن میوه های خام و سبزیجات ضروری است. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، آب برگ شلغم را به اندازه یکسان با آب شاهی و اسفناج و هویج مخلوط کنید.

خوردن کدو: سه قاشق چایخوری آب برگ کدو را با یک لیوان شیر بدون چربی مخلوط کرده و هر روز صبح مصرف کنید و خمیر ریشه گیاه را نیز برای به دست اوردن نتیجه بهتر می توانید استفاده کنید.

زنجبیل: نصف قاشق چایخوری از آب زنجبیل تازه را بایک قاشق چایخوری آبلیموی تازه و نعناع و یک قاشق عسل ترکیب کنید.

پیاز: در بواسیر خونی مصرف پیاز سودمند است. تقریبا ۳۰ گرم آن را در آب رنده کنید. شش گرم شکر را به آن بیفزایید و دو بار در روز مصرف کنید. بعد از چند روز عوارض این بیماری کم می شود. همینطور پیاز در درمان بواسیر خشک مؤثر است.

علف: تنقیه آب علف دیواره روده را از مدفوع پاک می کند مرحله عادی تنقیه با آب ولرم است. بعد از ۲۰ دقیقه صبر کردن می توان ۹۰ الی ۱۲۰ میلی گرم از این ماده را استفاده کرد.

دانه کنجد: بیست گرم دانه کنجد را در پانصد میلی گرم آب بجوشانید تا آب آن یک سوم میزان اصلی شود یا به شکل یک شیرینی دربیاید. آن را با آب به شکل خمیر در بیاورید و برای درمان بواسیر می توانید آن را با کره استفاده کنید.

هلیله کابلی: گیاه هلیله کابلی برای درمان بواسیر در کلینیک سامان و به عنوان ماده ای ملین وگس معروف است. این میوه باید در روغن سرخ شود تا به رنگ قهوه ای درآید؛ سپس آن را پودر کرده و نگهداری کنید.

نصف قاشق چایخوری از این پودر هنگام خواب سبب حرکت معمولی مدفوع هنگام صبح می شود. گس بودن میوه سبب از بین رفتن سفتی مدفوع می شود. ترکیب خمیر میوه در روغن برای استعمال خارجی مفید است.

توجه کنید که هیچکدام از این روش های درمان گیاهی بواسیر، درمانی قطعی برای بواسیر شما نیستند و شما برای درمان کامل نیاز دارید با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت و راهکارهای درمانی موثر را با توجه به درجه بواسیر خود از وی دریافت کنید.

منبع: هلث نیوز

  • ۹۸/۰۳/۰۹
  • Saman Amiri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی