کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مسعود روحی هستم و در زمینه درمان بیماریهای گوارشی و نشیمنگاهی فعالیت می کنم. برای اطلاع رسانی بیشتر در باره این بیمارها و فراهم کردن دسترسی بهتر بیماران به پزشکان متخصص و زبده، سایت کلینیک سامان ایجاد شده است. شما می توانید با مراجعه به سایت و شماره گیری تلفن های سایت با پزشکان متحصص این بیماریها در تماس باشید و مشکلات خودتان را با آنها در میان بگذارید.
مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان آماده است تا بیماری شما را در کمترین زمان و به صورت ریشه ای درمان نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک سامان تماس بگیرید.

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درمان کیست مویی عفونی شده معمولا شامل برش آبسه و تخلیه چرک از آن و گاهی جراحی به منظور برداشتن کل ناحیه عفونی میباشد. التیام زخم جراحی ممکن است چند ماه به طول انجامد، زیرا زخم باید از عمق ترمیم شود.

کیست پیلونیدال یا کیست مویی از وجود یک کیسه کوچک پوستی حاوی مو در قسمت پایین کمر، در فاصله بین دو باسن و کمی بالاتر از مقعد ایجاد می شود. این حفره که ممکن است اندازه ای به قطر یک الی چند سانتیمتر داشته باشد، گاهی چیزی بیش از یک فرورفتگی حاوی چند موی پیچیده نیست و توسط چند سوراخ ریز به سطح پوست راه دارد.

این کیست مستعد ابتلا به عفونت است. کیست مویی در مردان شایعتر است. عفونت کیست معمولاً در اوایل بزرگسالی آغاز می‌شود.

آیا کیست مویی با لیزر درمان می شود؟

این مشکل گاهی بدون علامت است و فقط در معاینه، سوراخ های ریز پوستی در فاصله بین دو باسن دیده می شود. گاهی نیز ترشحات چرکی یا خونابه از سوراخ های مذکور خارج می گردد.

اگر مجرای این سوراخ ها بسته شود، ترشحات چرکی داخل حفره تجمع پیدا می کنند و باعث ایجاد آبسه می شوند که با درد شدید همراه است.

  • ۰
  • ۰

بواسیر (هموروئید)، بیماری دردناکی است که باعث التهاب و بزرگ شدن رگ های اطراف مقعد می شود.

از برگ ها، پوست درخت و ساقه های این گیاه برای تهیه دارو استفاده می شود. آب تقطیر شده این گیاه برای درمان بواسیر مفید است. برای استفاده، پنبه را به آب این گیاه آغشته کنید و به قسمت موثر بمالید.

  • ۰
  • ۰

بیماری‌های مقعدی یا نشیمنگاه از شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که در ناحیه‌ی مقعد به وجود می‌آیند. بنابر آمارها و مطالعات صورت گرفته در این زمینه میزان شیوع این نوع بیماری‌ها در جوامع امروزی به شدت در حال افزایش است. دلیل این موضوع و روش درمانی قطعی، موضوعی است که سالها است در دست پژوهش و بررسی است.
در یک نگاه کلی می توان دو عامل سبک زندگی و تغدیه را اصلی‌ترین دلیل این بیماری‌ها دانست.

مقعد از حساس‌ترین و مهم‌ترین اعضای بدن انسان است و در انتهایی‌ترین قسمت دستگاه گوارش قرار گرفته است. وظیفه اصلی این عضو کنترل و دفع مدفوع از بدن است.

مقعد از بافت‌های گوناگون و مختلفی تشکیل شده است که در هر یک از این بافت‌ها می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد شود. به همین دلیل بیماری‌های مختلفی امکان دارد در ناحیه‌ی مقعد به وجود بیایند که در یک تقسیم‌بندی کلی در 4 گروه زیر قرار می‌گیرند.