کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان

کلینیک بیمارهای نشیمنگاه

مسعود روحی هستم و در زمینه درمان بیماریهای گوارشی و نشیمنگاهی فعالیت می کنم. برای اطلاع رسانی بیشتر در باره این بیمارها و فراهم کردن دسترسی بهتر بیماران به پزشکان متخصص و زبده، سایت کلینیک سامان ایجاد شده است. شما می توانید با مراجعه به سایت و شماره گیری تلفن های سایت با پزشکان متحصص این بیماریها در تماس باشید و مشکلات خودتان را با آنها در میان بگذارید.
مرکز درمانی بیمارهای کلورکتال سامان آماده است تا بیماری شما را در کمترین زمان و به صورت ریشه ای درمان نماید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک سامان تماس بگیرید.

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر می خواهید هر چه زودتر از دست بواسیر خلاص شوید، تنها راه آن مراقبت و عمل کردن به همه مواردی است که پزشک برای شما تجویز می کند. زمانی درمان بواسیر تاثیر فوری خواهد داشت که شما به تک تک توصیه های پزشک عمل کنید. بعد از اینکه نوع بواسیر شما تشخیص داده شده راه درمانی مناسب برای آن نیز مشخص خواهد شد.

  • ۰
  • ۰

معرفی گیاهان دارویی در دسترس برای تسکین درد فوری بواسیر کمک می کند تا شما دردناک ترین درد دنیا را راحت تر تحمل کنید. در این مطلب به روش های درمان گیاهی بواسیر اشاره می کنیم.

بواسیر بیماری است که بر روی زنان و مردان تاثیر می گذارد و زمانی ایجاد می شود که رگ های خونی رکتوم و مقعد متورم می شوند، که می تواند به صورت داخلی یا خارجی ایجاد شود. بروز مشکل بواسیر اغلب به دلیل فشار آوردن به خود در زمان دفع می باشد که عموما در افراد مبتلا به یبوست، زنان باردار و سالمندان دیده می شود. شاید بواسیر مشکل خیلی حادی برای افراد نباشد ولی لازم است که حل شود چرا که ممکن است در بلند مدت مشکلاتی ایجاد کند. حال برای اینکه تا زمان رسیدن به پزشک این درد التیام یابد، درمان گیاهی بواسیر می توان به شما کمک کند.

  • ۰
  • ۰

ترکیبات گوگردی موجود در سیر وقتی در طی فرآیند هضم قرار می گیرند، گازی تولید می کنند. این گاز وارد خون شده و باعث ایجاد بوی بد در دهان و سیستم تنفسی شخص می شود. یکی از فواید سیر ترشی بودار این است که با وجود اینکه حاوی نرکیبات گوگردی می باشد، اما باعث ایجاد بوی تند سیر در شخص نمی شود. سیر خام را پس از پوست کندن برای ۳۰ دقیقه در معرض هوا قرار می دهند تا خواص درمانی آن فعال شود. در سیر ترشی نیز خواص درمانی سیر به دلیل فرآیندی که دارد تا تهیه می شود، آزاد می گردند.

 

  • ۰
  • ۰

یبوست یک اختلال گوارشی بسیار رایج است که افراد در سنین مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد. یبوست به صورت پزشکی یعنی حرکت روده سه بار یا کمتر در یک هفته ، در یبوست شدید، حرکت روده به یک بار و کمتر در هفته کاهش می یابد.

این اتفاق به علت مشکل در عبور مدفوع است به این دلیل که کولون آب بیشتری از غذا در روده بزرگ جذب کرده و مدفوع بسیار خشک و سخت است و این حالت فرد را به فشار بیش از حد برای خالی کردن مدفوع خیلی سختش مجبور می کند.

  • ۰
  • ۰

بواسیر یا هموروئید چیست؟ بواسیر به عروق موجود در قسمت انتهایی دستگاه گوارشی و مقعد که بالشتکی شکل هستند، گفته می شود. خارج شدن این عروق از حالت طبیعی و تورم و برجستگی آن‌ها به بیماری بواسیر یا هموروئید معروف است. دلیل اصلی تورم عروقی و ایجاد اختلال در روند فعالیت طبیعی آن‌ها، فشار بیش از حدی است که به این عروق در زمان‌های مختلف در طول زندگی یک فرد وارد می شود.

برجستگی و تورم عروقی می‌تواند به شکل‌های مختلفی ظاهر شود گاهی فقط قسمت درونی مقعد را درگیر می‌کند و گاهی خروجی مقعد، در مواردی هم ممکن است هر دو ناحیه را با هم دچار آسیب و اختلال کند.

  • ۰
  • ۰

لیزر با عبور یک جریان الکتریکی قوی از طریق لوله‌ای که حاوی چندین گاز است، انجام می‌شود. در این عمل از لیزر دی اکسید کربن (CO۲) استفاده می‌شود. جریان الکتریکی، CO۲ را باردار کرده و باعث می‌شود یک پرتو باریک بی رنگی را تولید کند. به منظور اینکه جراح بتواند این پرتو را ببیند، نوری قرمز به آن اضافه می‌شود. لیزر از طریق عبور از چندین آینه، به ناحیه‌ای میرسد که جراح، در آن مشغول جراحی است.
دلیل استفاده از لیزر CO۲ این است که گاز‌های مختلف، پرتو‌هایی با خواص مختلف تولید می‌کنند. لیزر دو بخش دارد، یک بخش که شامل پرتو‌های باریکی برای برش و یک بخش هم پرتو‌هایی با زوایای گسترده برای تبخیر شدن و بخار است.

  • ۰
  • ۰

توصیه ها برای داشتن یک تغذیه مناسب زمانی کارساز است که شما به بواسیر یا همان هموروئید مبتلا نشده باشید. پس از آن تنها کاری که به وسیله دستور غذایی می توانید انجام دهید کنترل بیماری برای عود نکردن آن است. از مسایل بسیار مهم در جلوگیری از ابتلا به بیماریهای نشیمنگاه تغذیه مناسب می باشد. علاوه بر شرایط روحی و فیزیکی عامل مهمی که به شدت سیستم گوارش فرد را تحت تاثیر قرار می دهد تغذیه وی می باشد. در ادامه با انواع موادغذایی که برای سلامت هر فرد ضروری است اشاره خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

 هموروئیدها یا بواسیرها، رگ‌های خونی هستند که در اطراف مقعد یا قسمت پایینی راست‌روده (رکتوم) قرار دارند. بواسیرها می‌توانند داخلی یا خارجی باشند. بواسیرهای داخلی در داخل رکتوم هستند، درحالی‌که بواسیرهای خارجی در بیرون دهانه‌ی مقعد قرار دارند. هموروئیدها می‌توانند گاهی اوقات دردناک یا خارش‌دار شوند. همچنین ممکن است هنگام اجابت مزاج دچار خونریزی شوند.

هموروئید بسیار شایع است. ۷۵ درصد از مردم در یک برهه از زندگی‌شان به بواسیر دچار می‌شوند. هموروئیدها در افراد بین ۴۵ و ۶۵ سال شایع‌تر هستند.